Drukowanie cyfrowe- co musisz o nim wiedzieć

Dodane: 19-06-2017 04:27
Drukowanie cyfrowe- co musisz o nim wiedzieć etykiety cyfrowe

Drukując różnymi wartościami tonalnymi dla cyjanu

Druk farbami (atramentami) CMYK odbywa się metodą rastra, czyli drukowania widocznych pod lupą punktów. Raster posiada 100% koloru. Może mieć różny kształt (raster klasyczny ma kształt koła), różną wielkość. Na danym obszarze druku stosunek powierzchni pokrytej rastrem danego koloru (np. cyjanu) do całej powierzchni tego obszaru, wyrażony w procentach, to wartość tonalna. Wartość tonalna 0% dla cyjanu oznacza powierzchnię nie pokrytą cyjanem, a wartość tonalna 100% (pełny ton) cyjanu oznacza powierzchnię pokrytą cyjanem w całości. Drukując różnymi wartościami tonalnymi dla cyjanu mamy wrażenie optyczne różnego natężenia barwy cyjan. W druku CMYK klasyczną kolejnością druku jest Yellow, Magenta, Cyjan, Black. Kolejne nakładanie się kolorów drukowanych w różnych wartościach tonalnych sprawia, że można uzyskać szeroką gamę barw. Farby (atramenty) CMYK są półtransparentne. Kiedy na raster C zostanie położony raster M to będzie widoczna barwa wypadkowa.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK


Kolor ostatni ? K ? został

Dokładnych odpowiedników barw C i M nie ma w języku polskim, są to specjalnie stworzone kolory na użytek przemysłu, które w połączeniu z Y i K umożliwiają oddawanie jak największej ilości barw. Absolutnie wszystkich istniejących barw nie uda się uzyskać metodą nakładania na siebie barw CMYK z wielu różnych powodów, z których najważniejszym jest brak możliwości uzyskania w praktyce farb teoretycznych o absolutnej czystości koloru. Idealnie czyste kolory C, M, Y ? są barwami dopełniającymi dla trzech barw prostych najsilniej odbieranych przez receptory ludzkiego oka. Kolor ostatni ? K ? został dołożony do pozostałych trzech na praktyczne potrzeby przemysłu poligraficznego. Farby (atramenty) triadowe używane w Europie nie pokrywają się barwą z używanymi np. w USA. W efekcie z form drukowych przygotowanych w Europie nie można uzyskać tych samych barw używając farb (atramentów) CMYK europejskich i amerykańskich.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK


Reklama z drukarni

Reklama taka jaka jest obecnie dzisiaj nie istniałaby i nie mogłaby istnieć bez druku. To właśnie za pomocą materiałów drukowanych większość firm reklamuje swoją obecność na rynku wśród swoich przyszłych lub obecnych konsumentów.

Za pomocą ulotek czy też wizytówek informuje się ludzi potencjalnie zainteresowanych usługami danej firmy. Obecnie przedsiębiorcy mają do wyboru szereg różnych reklam drukowanych do wyboru. Między innymi naklejki reklamowe, które świetnie sprawdzają się na produktach lub do oklejania samochodów firmowych.



© 2019 http://plugnplay.com.pl/